29

de aprecieri

51

de review-uri

Mirii nemuririi - Radu Aldulescu

Mirii nemuririi - Radu Aldulescu

Intr-adevar o carte mai greu de digerat... Mirela si Rafael - mirii necununati ai nemuririi - decad cu fiecare secunda a existentei lor mizere, se scalda in suferinta si nevoi de tot felul si se afunda in intunericul nimicului pe care-l reprezinta, fara dubiu, vietile lor, separat sau luate impreuna. „Sint un nemuritor in definitiv. Casa mea si patria mea nu-s in ghetourile astea jegoase. Pe aici sint in trecere, imi trag nitel sufletul si ma duc, fara sa intru-n vorba cu toti cretinii”.

2021-10-24 12:00:06

0

Onoare - Elif Shafak

Onoare - Elif Shafak

O poveste construita la fel de armonios precum o spirala si echilibrat structurata de la un capitol la altul, expusa gradual prin ochii diferitelor personaje, care, prezentate treptat, parca au fost anume create pentru a ramane indelung timp in sufletul cititorului. O carte despre greselile facute din iubire (in fond) si, implicit, despre iertare. Minunata!

2021-09-07 09:00:11

0

Ochi-de-pisica - Margaret Atwood

Ochi-de-pisica - Margaret Atwood

Cu toate ca nu am reusit sa empatizez (pe cat de mult mi-as fi dorit) cu protagonista Elaine Risley, viata ei este o poveste profunda cu tonalitati triste despre prietenie, feminitate, familie, iubire, razboi, talent si creativitate, despre OM in fata curgerii inevitabile a timpului...

2021-08-17 03:00:11

0

Calatorie intr-un picior - Herta Muller

Calatorie intr-un picior - Herta Muller

O scriere haotica in al carei prim plan se afla Irene, o tanara fugita din Romania comunista, dezorientata si fara perspective, ale carei alegeri nu au logica si par a nu duce nicaieri. Poate pentru ca emigrantii sunt „cu un picior calatori, cu celalalt, deja pierduti“, dupa cum ne spune autoarea. Nu mi-a placut.

2021-08-15 12:00:01

0

Razbunarea iertarii - Eric-Emmanuel Schmitt

Patru povestiri cu iz psihologic care te fac sa meditezi la intrebarea: este posibil sa ierti orice? Cartea ofera raspunsuri in varianta lui Eric-Emmanuel Schmitt, desigur. Recomand!!!

2021-08-13 09:00:01

0

Baladele usturoiului din Paradis - Mo Yan

Am inteles dramatismul situatiei politico-economice din China anilor '80, absurdul situatiei si viata extrem de dura a celor incercati, dar cred ca trebuie sa ai stomacul tare pentru scriitura aceasta... Unele pasaje m-au dezgustat total!

2021-08-11 09:00:01

0

Maseurul orb - Catalin Dorian Florescu

Maseurul orb - Catalin Dorian Florescu

Am ajuns absolut din intamplare la cartea aceasta si mi-a placut mult ce am descoperit: autenticitatea sentimentului cumplit al dezradacinarii trait de un roman fugit din patria-i comunista intr-un colt de lume unde si painea avea miros de libertate, iar la polul opus dezamagirea de a se simti si mai instrainat intors "acasa", la regasirea unei societati total decazute...

2021-08-11 09:00:01

0

Zahhak - Vladimir Medvedev

Zahhak - Vladimir Medvedev

"Zahhak e un tiran nedrept si un asupritor. Fiul care si-a ucis tatal si care a pus mana ilegal pe tronul si regatul lui. Cel care incalca legile; din umerii lui au crescut doi serpi uriasi, pe care ii hranea cu creier omenesc." (p. 164) Pornind de la acest personaj din mitologia persana, Medvedev creeaza un roman complex, captivant, plin de suspans, in care imbina istoria, problemele politice din Tadjikistanul abia eliberat de sub dominatia Uniunii Sovietice in '90 cu povesti dureroase de viata, totul imbinandu-se armonios cu nenumarate mituri si legende. Foarte interesant!!!

2021-08-11 09:00:01

0

Imortalistii - Chloe Benjamin

Imortalistii - Chloe Benjamin

Patru frati americani merg la o clarvazatoare pentru a-si afla data mortii. Patru povesti tesute pe linia fina dintre viata si moarte, dintre realitate si iluzie, dintre anticipare si nerabdare. Patru vieti traite in asteptarea mortii. O carte despre alegeri, dar mai ales despre pierderi...  Foarte interesanta! "... faci alegeri din care decurg alte alegeri. Alegerea generează alegeri." (pag. 83)

2021-04-16 12:00:01

0

Si a fost seara, si a fost dimineata - Ken Follett

Atacul vikingilor asupra orasului Combe (Anglia) da peste cap viata lui Edgar, constructor de barci, care e nevoit sa ia totul de la capat impreuna cu familia lui. Lady Ragna din Cherbourg (Normandia) se casatoreste cu englezul Wilwulf, conte de Shiring, ai carui frati vitregi sunt in permanenta cautare de avere si putere. Dintre acestia, episcopul Wynstan este cu adevarat intruchiparea raului. Staretul Aldred are un vis maret: sa obtina independenta financiara a abatiei sale si astfel sa construiasca un pod, o noua biserica, dar si un centru de invatatura. Inteligenta, inventivitatea si priceperea lui Edgar in combinatie cu ambitia si dorinta de dreptate ale lui Aldred transforma satul cu cateva case saracacioase numit Dreng's Ferry in orasul prosper King's Bridge. Toate acestea se impletesc armonios intr-o poveste desavarsita marca Follett.

2021-04-16 12:00:01

0

Splendida cetate a celor o mie de sori - Khaled Hosseini

O carte cutremuratoare cu un subiect inca de actualitate: problemele sociale, economice, dar mai ales politice care zdruncina Afganistanul inca din anii ''60 si care sunt departe de a-si fi gasit rezolvarea chiar si astazi. Intr-o tara care trece de la comunismul impus de sovietici la lupta pentru putere dintre mujahedinii fundamentalisti, apoi la preluarea controlului de catre talibani si culminand cu "ordinea" restabilita de americani (dupa 11 septembrie 2001), se contureaza vietile greu incercate a doua femei: Mariam si Laila. Recomand!!!

2021-04-16 12:00:01

0

Cititorul - Bernhard Schlink

Cititorul - Bernhard Schlink

Intr-o Germanie post-nazista, Hanna Schmitz (36 ani) si Michael Berg (15 ani) traiesc intens, timp de cateva luni, o iubire neobisnuita, care isi va pune iremediabil amprenta asupra destinelor lor. In timp ce el va fi urmarit permanent de sentimentul de vinovatie si va lupta cu sine continuu pentru a se "salva" de amintirea Hannei, ea va alege sa se izoleze si sa se autopedepseasca. Minunata cartea! Sensibila, trista, profunda, complexa...

2021-04-16 09:00:01

0

Puritate - Jonathan Franzen

Puritate - Jonathan Franzen

"Puritate" este, in fond, o carte despre impuritate (impuritatea umana), despre cat de murdare ne sunt gandurile si faptele uneori, despre iubire in forma ei toxica, despre destine frante de adevaruri ascunse sau spuse pe jumatate, despre latura intunecata a faimei si a tehnologizarii, despre dorinta de a fi normal si de a trai o viata normala intr-o lume complet data peste cap, tot mai bolnava... Recomand!!!

2021-04-16 09:00:01

0

Minciuni pe canapea - Irvin D. Yalom

Minciuni pe canapea - Irvin D. Yalom

Plecand de la conceptia lui Jung potrivit careia fiecare pacient trebuie tratat de psihanalistul sau intr-o maniera cat mai personala, psihologul Ernest Lash isi propune sa urmeze o terapie inovativa bazata exclusiv pe sinceritate cu Carolyn, pe numele ei real Carol Astrid - avocata si "maestra in manipuare si intrigi in lumea ei populata de litigii". Parasita de sot, Carol se lasa condusa de furie si de dorinta de razbunare si incearca sa-l compromita pe Ernest intr-o relatie sexuala, scopul ei fiind de a-l discredita si de a-l lasa fara serviciu. Lucrurile iau insa intorsaturi neasteptate, iar Carol ajunge la  cauza problemelor ei si se redescopera pe sine. Pe de alta parte, Yalom ni-l prezinta pe Marshal Streider - un reputat psihanalist, arogant, ambitios, "obsedat de bani si statut social", ceea ce-l face victima perfecta a unui escroc de meserie, care pretinde a-i fi pacient si a-l ajuta sa investeasca mai profitabil. Descrierea corecta a cartii se afla chiar pe coperta si ii apartine lui David Lodge: „Un roman captivant, inteligent, incredibil de amuzant".

2021-03-02 03:00:02

0

Sambata - Ian McEwan

Sambata - Ian McEwan

O zi de sambata din viata neurochirurgului londonez Henry Perowne - ziua lui libera, care ar fi trebuit sa fie una linistita, alaturi de familia reunita. Dar un accident rutier banal are urmari neasteptate. Nu e o carte despre terorism sau cu teroristi. Dimpotriva, e o invitatie sa meditezi asupra complexitatii fiintei umane. Mi-a placut mult!

2020-12-30 10:38:37

0

Disney. Regatul de gheata II. Marea carte de colorat

Alături de Anna, Kristoff, Olaf și Sven, Elsa se confruntă cu o călătorie periculoasă, dar remarcabilă. În primul film, Elsa se temea că puterile ei erau prea mult pentru lume, acum ea speră că vor fi de ajuns.

2020-12-24 01:24:56

0

Povesti de Craciun

Povesti de Craciun

Povestea de Crăciun este poate cea mai cunoscută poveste dedicată acestei sarbatori. Personajul principal este Ebenezer Scrooge, un om zgârcit şi ursuz care nu se bucură deloc de sărbătoare. Dar ceva se întâmplă și… sufletul hapsânului se schimbă.

2020-12-02 02:24:38

0

Pacienta tacuta - Alex Michaelides

Pacienta tacuta - Alex Michaelides

Alicia Berenson este gasita vinovata de uciderea sotului ei, refuza sa vorbeasca si este internata intr-un centru psihiatric, unde continua sa ramana in tacere. Psihoterapeutul Theo Faber se arata foarte interesat de caz si se straduieste sa desluseasca misterul acestei crime. In paralel, asistam la drama lui personala. Mult dialog, fraze scurte si final total neasteptat! Mi-a placut!

2020-11-30 08:00:01

0

Eu voi fi ultima - Nadia Murad, Jenna Krajeski

Cartea Nadiei Murad nu spune doar povestea unei tinere care asista la macelarirea de catre ISIS a comunitatii in care-si ducea traiul linistit, in satul Kocho din nordul Irakului (si, implicit, a familiei sale), dupa care e transformata de teroristi in sabaya (sclava sexuala) si obligata sa adere la islam. Nu e nici numai strigatul disperat catre mai marii lumii de a fi adusi in fata legii cei raspunzatori de cele intamplate. E mai mult de atat. Nadia Murad vorbeste despre exterminarea pe criterii religioase a unei intregi grupari etnice - yaziditii - despre care se spune ca ar reprezenta probabil cea mai veche cultura si civilizatie din lume. Absolut cutremurator ceea ce se intampla in Orientul Mijlociu si cel mai trist si ingrijorator totodata este ca nu se intrevede vreo rezolvare nici in viitorul apropiat...

2020-11-30 07:55:25

0

Matusa Julia si condeierul - Mario Vargas Llosa

Lima anilor '50. Un episod din biografia lui Llosa. Idila incheiata cu o casatorie (ce avea sa dureze 8 ani) dintre tanarul de 18 ani Mario si matusa (prin alianta) Julia, de 32 ani, divortata. Pe fundal - povestirile radiofonice cu iz de telenovela ale lui Pedro Camacho, talentatul condeier de origine boliviana. Mi-a placut, dar nu atat de mult ca "Ratacirile fetei nesabuite".

2020-11-30 07:55:25

0

Padurea norvegiana - Haruki Murakami

Padurea norvegiana - Haruki Murakami

"Padurea norvegiana" m-a dus cu gandul la romanul lui Ishiguro "Sa nu ma parasesti". Doi scriitori japonezi, doua carti cu denumiri de cantece: Norwegian Wood - Beatles, respectiv Never Let Me Go - Judy Bridgewater. Si similitudinile nu se opresc aici. Ambele povesti sunt sensibile, triste si surprind omul in complexitatea, autenticitatea lui si viata in stransa legatura cu moartea. Mi-au placut enorm! "Uneori am impresia ca sunt doar un paznic de muzeu. Dar stii ce muzeu? Un muzeu gol, pe care nu-l viziteaza nimeni si pe care eu il pazesc doar pentru mine." (p. 330)

2020-10-24 03:46:29

2

Gradina Raiului - Ernest Hemingway

Gradina Raiului - Ernest Hemingway

Doi tineri proaspat casatoriti isi traiesc luna de miere fericiti si fara griji, ca intr-o gradina a raiului. Dar pe masura ce David descopera caracterul real, instabilitatea psihica si oscilatiile in plan sexual ale partenerei sale, Catherine, isi indreapta atentia si sufletul catre o alta femeie. Excentrica sotie se retrage din triunghiul amoros, iar ordinea initiala este astfel restabilita: David este din nou fericit, linistit si mai inspirat ca oricand. Este a doua mea incercare cu Hemingway (dupa Adio, arme) si ma asteptam la mai mult...

2020-10-22 03:45:20

3

Ratacirile fetei nesabuite - Mario Vargas Llosa

Ricardo se indragosteste. Pentru totdeauna. O pierde si o regaseste, mereu sub un alt nume, in scenarii variate, la Lima, Paris, Londra, Tokyo. El este „baiatul bun“, care nu-si doreste decat sa traiasca la Paris. Ea este „fata rea“, o aventuriera calculata, care nu vrea decat sa urce rapid treptele sociale. O viata. O iubire. O poveste de dragoste care pe mine m-a prins si m-a urmarit mult timp... Recomand!

2020-10-03 10:38:39

0

O iubire imposibila - Christine Angot

O iubire imposibila - Christine Angot

Din autobiografia aceasta transpare rusinea femeii de a fi respinsa de societate (evreica fiind), de tata si apoi de barbatul iubit, rusinea mamei de a nu-i putea oferi mai mult fetitei ei, dar mai ales rusinea de a nu o fi putut proteja de tatal abuziv. M-a emotionat aceasta poveste de viata descrisa ca trauma personala. "El, in lumea lui superioara. Si tu, in lumea ta inferioara. Avand-o, in plus, in acea lume inferioara, ca sa te injoseasca si mai mult, ca sa te faca sa cazi in josul prejosului de pe fundurile strafundurilor, ca bonus, pe fiica ta, violata de tatal ei, iar tu, mama care nu vede nimic, imbecila, ******a, idioata, ba chiar complicea. Mai cobori cateva grade pe scara respectabilitatii, mai jos de-atat oricum nu se poate. Nu exista mai prejos de-atat". (p. 201)

2020-10-03 10:38:39

0

Legendele Tarii lui Vam ed.2014 - Vladimir Colin

Un profesor universitar descoperă existența unui fabulos sistem mitologic pe care îl atribuie așa-numiților vamiți, locuitori neolitici din Dobrogea. Țara lui Vam nu a existat în realitate niciodată, ea nu este atestată în niciun tratat de istorie antică.

2020-09-22 10:57:03

0

Cartea junglei. Povesti cu 6 puzzle-uri

Cartea junglei. Povesti cu 6 puzzle-uri

Cartea spectaculoasă care reunește natura, în toate fațetele sale, de la lumea umană la cea animală, care trăiesc, într-un mod complet surprinzător împreună, ca și cum nu ar exista cu adevărat nicio diferență.

2020-09-18 12:12:03

0

Sa nu ma parasesti - Kazuo Ishiguro

Sa nu ma parasesti - Kazuo Ishiguro

Tocmai am terminat de citit cartea si, recitind descrierea de pe coperta, simt nevoia sa fac unele precizari: Kathy H. nu este educatoare, ea este o creatie de laborator cu scop precis (donarea de organe), ca toti ceilalti copii crescuti la Hailsham. La 16 ani paraseste Centrul, alege sa mearga la Casute, de unde pleaca dupa aproximativ un an pentru a fi ingrijitoarea celor care ajunsesera in faza de donatori. Fiind foarte apreciata, este retinuta in aceasta slujba timp de 12 ani. La varsta de 31 de ani se retrage, urmand sa devina si ea donator. Povestea este absolut emotionanta, foarte sensibila, dar extrem de trista, urmarind trei destine aflate in imposibilitatea de a alege, care se abandoneaza in fata unui „itinerariu” trasat de altii, care renunta la a iubi si chiar a trai inca din copilarie, iar cand constata ca ultimul fir de care se agata e doar un vis, nu fac altceva decat sa astepte cu resemnare sfarsitul. Am vazut si filmul, dar... e cam departe de carte...

2020-08-22 06:09:15

0

JN 13 - Nunta In Cer - Mircea Eliade

JN 13 - Nunta In Cer - Mircea Eliade

Eliade ilustreaza erosul si mitul Androginului, dorind sa reconstituie unitatea primordiala a fiintei umane. Mitul Androginului este o legenda mitologica straveche, care explica, alegoric, atractia erotica pe care o exercita – reciproc – barbatul si femeia.

2020-08-17 10:24:15

0

Femeia la treizeci de ani - Honore De Balzac

Tradiționalist convins, Balzac sancționează cu asprime adulterul feminin, considerându-l ca factor generator al unor nenorociri în lanț ce duc până la crimă și incest. Intenția lui Balzac este una moralizatoare, autorul dorind să restaureze moravurile societății prin sancționări exemplare și să pună de acord arta cu morala.

2020-08-09 09:00:06

1

Adolescentul - F.M. Dostoievski

Adolescentul - F.M. Dostoievski

Romanul prezintă povestea unui tânăr aflat în fața primelor alegeri majore pe care trebuie să le facă în viață. Dolgoruki pornește într-o călătorie inițiatică la Sankt Petersburg în căutarea unui tată care nu-l recunoaște ca fiu legitim și care-i este complet străin și ajunge să se descopere pe sine.

2020-08-05 05:39:14

0

Suflete moarte - N.V. Gogol

Suflete moarte - N.V. Gogol

Omul descris de Gogol isi orienteaza viata către pasiuni lumești, atât de trecătoare, dar puternice și care ajung intr-un final sa-i "omoare" sufletul. "Ca firele de nisip ale mării sunt pasiunile omenești și toate seamănă una cu cealaltă, și toate, josnice și sublime, îi sunt mai întâi supuse omului și de-abia pe urmă devin suveranele lui teribile.”

2020-08-05 04:39:14

1

Strainul - Albert Camus

Strainul - Albert Camus

Romanul aparține literaturii absurdului si transpune teoria din Mitul lui Sisif. Înlănțuirea evenimentelor este dictată de hazard, luând forma unei fatalități în fața omului. De aceea, Meursault este rece și distant atunci când inventariază evenimentele, ca și cum acestea ar surveni independent și fără voia lui.

2020-08-05 04:09:14

0

Procesul - Franz Kafka

Procesul - Franz Kafka

Cartea este o parabolă a absurdului existențial și își structurează mesajul în viziunea halucinantă a vieții ca farsă tragică. Individul este sancționat pentru o vină neștiută, asupra lui acționand forțe obscure ca un destin implacabil.

2020-08-05 03:54:14

0

Ciuma - Albert Camus

Ciuma - Albert Camus

Încă de la epigraf, luat din Robinson Crusoe de Daniel Defoe, Camus ne introduce intr-o lume in care ciuma nu e decat un simbol: "Poți tot atât de bine să înfățișezi un fel de întemnițare prin altul, cum poți să înfățișezi orice lucru care există cu adevărat, prin ceva care nu există." Un roman plin de conotatii si sensuri ascunse.

2020-08-05 03:54:14

0

Micul print - Antoine de Saint-Exupery

Micul print - Antoine de Saint-Exupery

Micul Print este a doua carte cea mai tradusa in lume, dupa Biblie. O poveste cu o simbolistica aparte si cu ilustratii in acuarela facute de autor, care include critici sociale si surprinde complexitatea lumii adulte. O lectura memorabila indiferent de varsta.

2020-07-28 06:45:00

0

Micul print - Antoine de Saint-Exupery

Micul print - Antoine de Saint-Exupery

Creata si stilizata in aparenta ca o carte pentru cei mici, lucrarea lui Exupery, prin simbolistica ampla, se adreseaza mai mult adultilor, facand observatii mature si profunde despre viata si natura umana. O lectura obligatorie!

2020-07-25 10:00:06

0

Suferintele tanarului Werther - Goethe

Suferintele tanarului Werther - Goethe

O carte despre neimplinire pe toate planurile, despre slabiciunea unui om in a-si infrunta destinul, despre resemnare, lasitate si despre raspunsul pe care tanarul Werther il gaseste la toate intrebarile sale existentiale.

2020-07-24 02:00:11

0

Suferintele tanarului Werther - Johann Wolfgang von Goethe

Construit in stil epistolar, romanul prezinta povestea lui Werther, iubirea neimpartasita pentru Lotte si decizia sa de a iesi de pe scena vietii ca dovada a neputintei de a-si schimba destinul.

2020-07-24 02:00:11

0

Cartea de nisip - Jorge Luis Borges

Cartea de nisip - Jorge Luis Borges

La Borges trebuie cautat mesajul / sensul dincolo de cuvinte. 13 povestioare aparent simple, dar incarcate de conotatii, teme si motive (dublul, duelul, timpul, iubirea). Majoritatea sunt ciudate, oculte, misterioase, dar interesante de citit. Există ambiguitati, absurditati, puzzle-uri. E ca si cum ai citi o carte cu jocuri de cuvinte.

2020-07-24 02:00:11

0

Minunata lume noua - Aldous Huxley

Minunata lume noua - Aldous Huxley

O noua ordine mondiala, plina de paradoxuri si dileme morale, care evidentiaza punctele slabe ale umanitatii. Referintele la lucrarile atemporale ale lui Shakespeare ofera un contrast perfect pentru aceasta noua societate; juxtapunerea trimite la ceea ce este cu adevarat important pentru omenire.

2020-07-24 09:00:06

0

Avalon. Secretele emigrantilor fericiti - Bogdan Suceava

O carte memorabila pe care o recomand din suflet! Roman autobiografic care te prinde intre filele lui si te tine acolo pana la ultimul rand. Unul dintre secretele emigrantilor fericiti ar fi ca, atunci cand muncesti din greu pentru a realiza ceva, chiar reusesti!

2020-07-24 09:00:06

0

Imparatul mustelor - William Golding

Imparatul mustelor - William Golding

O carte complexa, profunda, marcanta, care te zdruncina din temelii si iti lasa un gust amar, care te scoate din visare si te pune fata in fata cu o realitate cruda, o carte despre rautate in forma pura, violenta, agresivitate si instinct de supravietuire, pe care o devorezi pana la ultima fila. Recomand!

2020-07-23 01:45:53

0

Minunata lume noua - Aldous Huxley

Minunata lume noua - Aldous Huxley

Construit sub forma unei distopii, romanul prezinta o societate a viitorului (anul 632 al erei Ford) structurata si controlata dupa principiile sistemului de casta implementat stiintific, iar productia in serie e considerata principala coordonata a civilizatiei.

2020-07-23 01:15:53

0

Dragostea in vremea holerei - Gabriel Garcia Marquez

Un roman despre dragoste fara indoiala, dar descrisa altfel, mai mult ca o boala, ca o molima (precum holera). Un roman indraznet despre oameni care aleg speranța, cunoașterea de sine, rabdarea, perseverenta si credința că iubirea poate transforma varsta si timpul. Cu siguranta merita citita!

2020-07-23 01:00:06

0

Werther, in scrisorile catre prietenul sau Wilhelm, isi exprima conceptiile despre arta si viata. Ca urmare a succesului cartii, apare „efectul Werther" - fenomenul psihologic prin care sinuciderea devine o solutie a neimplinirilor.

2020-07-23 12:30:53

0

Zapada - Orhan Pamuk

Zapada - Orhan Pamuk

Orhan Pamuk descrie o natie divizata intre dorinta de a imita Occidentul si pastrarea islamului intact, nealterat, cu toate obiceiurile si traditiile, in decorul alb si misterios al inzapezitului Kars. Sunt conturate caractere memorabile, ghidate de iubire si orgoliu, mereu in situatia de a alege. Recomand!!!

2020-07-23 12:00:06

0

O carte extraordinara pe care am citit-o cu mare placere si emotie in suflet despre reusita unui roman talentat, curajos, cu mintea si inima deschise, increzator in ceea ce este si ce poate, ambitios, care si-a urmat pasiunea si visul pana la celalalt capat al lumii, care a muncit din greu pentru a depasi toate obstacolele si care, mai presus de toate, a reusit. Chapeau! Recomand cu caldura!

2020-07-23 11:15:53

0

Femei - Charles Bukowski

Femei - Charles Bukowski

Imi doream de multa vreme sa citesc ceva de controversatul Bukowski. Am fost dezamagita, insa. Henry Chinaski pe mine nu m-a cucerit. Dimpotriva. Cartea aceasta mie nu mi-a transmis nimic...

2020-07-23 10:30:53

0

Pendulul lui Foucault - Umberto Eco

Pendulul lui Foucault - Umberto Eco

Maestru al suspansului politist, Eco creeaza un megaroman, un roman complex si cu adevarat impresionant, foarte interesant, deloc usor de parcurs insa, care necesita consultarea altor surse de informatii pentru a intelege referintele, simbolurile, notiunile de cabala, elementele de istorie si ocultism, alchimie sau teoria conspiratiei pe care le contine.

2020-07-23 10:00:09

0

In cafeneaua tineretii pierdute - Patrick Modiano

Romanul surprinde Parisul anilor ’60, urmarind parcursul personajului feminin Louki de-a lungul catorva povestiri invaluite in mister si nostalgie. Atmosfera creata de Modiano te prinde ca o vraja: boema, intunecata, trista. Recomand!

2020-07-23 09:30:53

2

La rasarit de Eden - John Steinbeck

La rasarit de Eden - John Steinbeck

O creatie fabuloasa despre fiinta umana in intregul ei, despre iubire sub toate aspectele, dar mai ales despre „ingaduinta” (timshel) de a alege clipa de clipa intre Bine si Rau. Steinbeck a creat personaje absolut memorabile, menite sa te „bantuie” multa vreme. O lectura incarcata de emotie. Recomand cu caldura!

2020-07-23 09:00:07

0