Countdown header img desk

MAI SUNT 00:00:00:00

MAI SUNT

X

Countdown header img  mob

MAI SUNT 00:00:00:00

MAI SUNT

X

Scoli care invata. A cincea disciplina aplicata in educatie

Celebru teoretician al managementului organizational, Peter Senge foloseste tot ceea ce a invatat din lumea afacerilor, pentru a optimiza domeniul invatamantului si al politicilor educationale. Plecand de la modelul celor "cinci discipline" esentiale pentru schimbarea la nivel organizational (maiestria personala, viziunea impartasita, modelele mentale, invatarea in echipa si gandirea sistemica), Senge si colegii sai diagnosticheaza mai intai stadiul la care se afla sistemul educational occidental, ramas in urma, la nivelul erei industriale, si neacordat la nevoile actualei societati informationale. Cartea propune mai departe o serie de abordari novatarea pentru politicile educationale, avand ca repere predarea individualizata, adaptarea curriculei la contextul local si regional si renuntarea la didactica axata pe memorare si teste standardizate. In esenta, scolile sunt vazute ca niste sisteme vii (si nu ca niste masinarii), a caror supravietuire depinde de felul in care profesorii, directorii, inspectorii, elevii si parintii lor, dar si administratiile locale izbutesc sa colaboreze si sa se adapteze la transformarile socio-economice din jurul lor. 

Peter Senge, coordonator principal al acestui volum, conferentiaza pe teme de leadership si sustenabilitate la Massachusetts Institute of Technology si este fondatorul Societatii pentru Invatare Organizationala.

Traducere din limba franceza de Zinaida Mahu.
 
Fragment din cartea "Scoli care invata" de Peter Senge:
 
"Profesorii ca arhitecti ai mediului de invatare
Toti profesorii au momente in care fac un pas in spate si isi spun: "Da, in asta consta de fapt predarea. Ceva a mers bine astazi. As vrea sa stiu ce anume!" Daca a fost un subiect interesant din programa scolara sau o activitate care a generat discutii, ar putea fi capabili sa repete acea experienta. Totusi, ei simt adesea ca aceasta nu va mai putea fi repetata.
Totusi, lectiile pot fi proiectate pentru a aduce cu regularitate invataceii la o stare de "flux natural". In aceasta consta valoarea exercitiilor care dezvolta abilitatile de reflectie si investigare, a instrumentelor care promoveaza intelegerea sistemelor si a alocarii timpului pentru concentrarea explicita asupra aspiratiilor si colaborarii. Cum ceea ce se intampla in sala de clasa este un produs primar al modurilor in care oamenii gandesc si interactioneaza, atunci metodele care cresc calitatea gandirii si a interactiunii pot oferi o semnificatie mai profunda pentru tot ceea ce se intampla in sala de clasa.
Intr-o clasa a patra de la scoala primara numarul 116 din New York, de exemplu, un grup de copii cu asa-numite "dificultati la citire" discuta intr-un cerc. Ei nu doar papagalicesc ceea ce cred ca vrea sa auda invatatoarea; nici nu alearga prin sala, incapabili sa stea cuminti. Ei discuta semnificatia unei carti. "De obicei sunt de acord cu tine", spune un elev altui coleg. "Dar astazi nu sunt." O eleva o intreaba pe alta: "Cand spui ca este o etapa noua, cum ai numi acea etapa?" In alta sala din aceeasi scoala, un copil de cinci ani din clasa pregatitoare spune ca vrea sa vina cu o remarca in "continuarea fireasca" a comentariului facut de un  alt coleg. Acest tip de softisticare conversationala (si literara) nu se intampla mod natural. Ea apare ca rezultat al proiectarii si implementarii intensive a noilor practici conversationale in sala de clasa."
Citeste mai mult

-85%

PRP: 95.00 Lei

!

Acesta este Pretul Recomandat de Producator. Pretul de vanzare al produsului este afisat mai jos.

14.70Lei

14.70Lei

95.00 Lei

Primesti 14 puncte

Important icon msg

Primesti puncte de fidelitate dupa fiecare comanda! 100 puncte de fidelitate reprezinta 1 leu. Foloseste-le la viitoarele achizitii!

In stoc

Descrierea produsului

Scoli care invata. A cincea disciplina aplicata in educatie

Celebru teoretician al managementului organizational, Peter Senge foloseste tot ceea ce a invatat din lumea afacerilor, pentru a optimiza domeniul invatamantului si al politicilor educationale. Plecand de la modelul celor "cinci discipline" esentiale pentru schimbarea la nivel organizational (maiestria personala, viziunea impartasita, modelele mentale, invatarea in echipa si gandirea sistemica), Senge si colegii sai diagnosticheaza mai intai stadiul la care se afla sistemul educational occidental, ramas in urma, la nivelul erei industriale, si neacordat la nevoile actualei societati informationale. Cartea propune mai departe o serie de abordari novatarea pentru politicile educationale, avand ca repere predarea individualizata, adaptarea curriculei la contextul local si regional si renuntarea la didactica axata pe memorare si teste standardizate. In esenta, scolile sunt vazute ca niste sisteme vii (si nu ca niste masinarii), a caror supravietuire depinde de felul in care profesorii, directorii, inspectorii, elevii si parintii lor, dar si administratiile locale izbutesc sa colaboreze si sa se adapteze la transformarile socio-economice din jurul lor. 

Peter Senge, coordonator principal al acestui volum, conferentiaza pe teme de leadership si sustenabilitate la Massachusetts Institute of Technology si este fondatorul Societatii pentru Invatare Organizationala.

Traducere din limba franceza de Zinaida Mahu.
 
Fragment din cartea "Scoli care invata" de Peter Senge:
 
"Profesorii ca arhitecti ai mediului de invatare
Toti profesorii au momente in care fac un pas in spate si isi spun: "Da, in asta consta de fapt predarea. Ceva a mers bine astazi. As vrea sa stiu ce anume!" Daca a fost un subiect interesant din programa scolara sau o activitate care a generat discutii, ar putea fi capabili sa repete acea experienta. Totusi, ei simt adesea ca aceasta nu va mai putea fi repetata.
Totusi, lectiile pot fi proiectate pentru a aduce cu regularitate invataceii la o stare de "flux natural". In aceasta consta valoarea exercitiilor care dezvolta abilitatile de reflectie si investigare, a instrumentelor care promoveaza intelegerea sistemelor si a alocarii timpului pentru concentrarea explicita asupra aspiratiilor si colaborarii. Cum ceea ce se intampla in sala de clasa este un produs primar al modurilor in care oamenii gandesc si interactioneaza, atunci metodele care cresc calitatea gandirii si a interactiunii pot oferi o semnificatie mai profunda pentru tot ceea ce se intampla in sala de clasa.
Intr-o clasa a patra de la scoala primara numarul 116 din New York, de exemplu, un grup de copii cu asa-numite "dificultati la citire" discuta intr-un cerc. Ei nu doar papagalicesc ceea ce cred ca vrea sa auda invatatoarea; nici nu alearga prin sala, incapabili sa stea cuminti. Ei discuta semnificatia unei carti. "De obicei sunt de acord cu tine", spune un elev altui coleg. "Dar astazi nu sunt." O eleva o intreaba pe alta: "Cand spui ca este o etapa noua, cum ai numi acea etapa?" In alta sala din aceeasi scoala, un copil de cinci ani din clasa pregatitoare spune ca vrea sa vina cu o remarca in "continuarea fireasca" a comentariului facut de un  alt coleg. Acest tip de softisticare conversationala (si literara) nu se intampla mod natural. Ea apare ca rezultat al proiectarii si implementarii intensive a noilor practici conversationale in sala de clasa."
Citeste mai mult

Detaliile produsului

De pe acelasi raft

De acelasi autor

Rating general al produsului

5 stele
10
4 stele
1
3 stele
0
2 stele
0
1 stele
0

Parerea ta e inspiratie pentru comunitatea Libris!

Review-uri

Neacșu Cristina 17/03/2024 23:07
green icon awesome check Achizitie verificata
Am cumpărat cartea din curiozitate, și mi-am dat seama că intuiția nu m-a înșelat,atunci când am rasfoit-o.Sunt informații valoroase ,mai ales pentru cadrele didactice. Mulțumesc.
Arata mai mult
  • Like review icon 0
  • Add comments
Stiuj-Vatamanu Loredana 15/03/2024 14:26
green icon awesome check Achizitie verificata
o lectură obligatorie pentru orice profesor!
Arata mai mult
  • Like review icon 0
  • Add comments
Condrea alina3 04/03/2024 19:08
green icon awesome check Achizitie verificata
la prima impresie...o carte care se citeste usor, are o fluenta si o abordare moderna.
Arata mai mult
  • Like review icon 0
  • Add comments
Diana J. 22/02/2024 21:38
green icon awesome check Achizitie verificata
Deși multe dintre valențele psihopedagogice și pedagogice nu se regăsesc/nu se aplică în contextul educației românești, cartea are o valoare didactică importantă; și dacă doar răsfoiești puțin prin ea rămâi cu poveștile contribuabilor ghidului și cu pași practici și aplicabili educativi.
Arata mai mult
  • Like review icon 0
  • Add comments
ralucamilitaru 27/01/2024 15:28
green icon awesome check Achizitie verificata
Este o abordare non-conformista a conținutului cu valente psiho-pedagogice, conținut adaptat zilelor noastre și centrat în jurul experientei din perspectiva elevului contemporan.
Arata mai mult
  • Like review icon 1
  • Add comments
Buta Corina2 25/01/2024 11:46
green icon awesome check Achizitie verificata
Foarte interesante idei
Arata mai mult
  • Like review icon 0
  • Add comments
anastas 14/01/2024 08:25
green icon awesome check Achizitie verificata
Cartea pe care trebuie sa o citeasca orice profesor,director,cadru didactic,parinte
Arata mai mult
  • Like review icon 1
  • Add comments
Gabriela Letcai 03/01/2024 13:08
green icon awesome check Achizitie verificata
Peter Senge, un teoretician de avangarda cu o reputatie binecunoscuta si meritata, abordeaza în mod deschis provocarile cu care se confrunta sistemul de educatie public. Abordând cu sinceritate si impartialitate problemele existente, Senge propune o perspectiva noua si captivanta asupra celui mai important pilon al societatii noastre.
Daca s-ar aplica teoriile lui Senge în institutiile de educatie, acestea ar deveni cu siguranta mai sanatoase si mai eficiente.
Arata mai mult
  • Like review icon 0
  • Add comments
Sibelius 02/01/2024 13:19
green icon awesome check Achizitie verificata
Chiar dacă diferențele dintre sistemul educational american și cel românesc sunt mari și, implicit, aplicabilitatea practică e redusă, unele capitole/subcapitole merita citite.
Arata mai mult
  • Like review icon 1
  • Add comments
Ardeleanu Roxana2 11/12/2023 12:09
green icon awesome check Achizitie verificata
Este o carte utilă atât cadrelor didactice cat si managerilor de instituții școlare. Din pacate școala romanească este incă neadaptată realității.
Arata mai mult
  • Like review icon 1
  • Add comments

10 din 11 de rezultate

Acum se comanda

Noi suntem despre carti, si la fel este si

Newsletter-ul nostru.

Aboneaza-te la vestile literare si primesti un cupon de -10% pentru viitoarea ta comanda!

*Reducerea aplicata prin cupon nu se cumuleaza, ci se aplica reducerea cea mai mare.

Ma abonez image one
Ma abonez image one