headerdesktop humwk17mai24

MAI SUNT 00:00:00:00

MAI SUNT

X

headermobile humwk17mai24

MAI SUNT 00:00:00:00

MAI SUNT

X

Promotii popup img

-20% la Humanitas

Peste 1200 de titluri

Lichidari cu pana la -83%

Profita acum!

Buddha

De (autor): Karen Armstrong

0
(0 review-uri)
Buddha - Karen Armstrong
Rasfoieste

Buddha

De (autor): Karen Armstrong

0
(0 review-uri)
• Bestseller New York Times
 
A scrie o biografie a lui Buddha este o munca la care putini s-ar incumeta, avand in vedere traditia exclusiv orala a Indiei acelor vremuri si, ca atare, lipsa unor informatii solide, concrete privind viata personajului istoric.
 
Karen Armstrong, o extraordinara exploratoare a istoriei religiilor, si-a propus sa prezinte publicului occidental una dintre cele mai enigmatice personalitati spirituale ale Orientului, apeland la comparatia cu figuri familiare noua - Isus, Socrate, Mahomed - si deslusindu-ne concepte care la prima vedere ni se par derutante si greu de inteles.
 
Pe fundalul cultural al lumii sale, Armstrong imbina istoria, filosofia, mitologia si biografia pentru a crea un portret convingator al unui om a carui iluminare continua sa fie o sursa de inspiratie, o punte peste milenii.
 
Armstrong a infruntat provocari deosebite pentru a scrie despre acest personaj istoric devenit «un model mai degraba decat un individ», pe masura ce personalitatea si particularitatile vietii sale s-au estompat in puterea altruismului sau. - Publishers Weekly
 
Cei care doresc sa se familiarizeze cu modul in care a luat nastere budismul si cu omul care l-a creat vor gasi in aceasta carte un instrument esential. - Kirkus Reviews
 
Pentru multi dintre noi, Buddha este cunoscut doar datorita statuilor care il infatiseaza in pozitia lotus, cu un zambet senin pe fata. Dar ce fel de persoana a fost el, care a fost lumea in care a trait? Ce a facut in cei 80 de ani de viata si de ce semintele pe care le-a plantat s-au transformat intr-una dintre cele mai mari religii din istoria omenirii? Karen Armstrong, renumit istoric al religiilor, ofera raspunsuri la toate aceste intrebari. - Barnes & Noble
 
O carte fascinanta... Este greu de imaginat o introducere mai clara, mai concisa si mai avizata a uneia dintre cele mai influente (si totusi obscure) personalitati spirituale ale lumii. - The Times

Traducere din limba engleza de Carmen Neacsu.

 
Fragment din cartea "Buddha" scrisa de Karen Armstrong:
 
"Cu toate acestea, prima incercare a lui Buddha dc a-si raspandi invatatura a fost un esec total. In drum spre Gaya, a trecut pe langa o cunostinta, Upaka, un jainist, care a remarcat imediat o schimbare la prietenul lui. "O pace atat de mare emana din tine! Si ai o privire atat de agera, a exclamat el. "Esti atat de senin! Infatisarea ta e limpede, ochii iti stralucesc! Cine e Invatatorul tau? Si a cui dhamma o urmezi in prezent?" Prilejul parea perfect. Buddha i-a explicat ca nu are niciun invatator si ca nu apartine niciunei sangha. Deocamdata nu exista nimeni ca el pe lume, fiindca devenise un arahant, un "realizat" care reusise sa atinga iluminarea suprema. "Ce?!", a strigat Upaka neincrezator. "Doar nu vrei sa spui ca esti un Buddha, un Jina, un Victorios Spiritual, acel Sfant pe care il asteptam cu totii?" Ba da, i-a raspuns Buddha. Iesise biruitor in fata tuturor dorintelor lui si putea fi pe buna dreptate numit un Jina. Upaka s-a uitat la el cu scepticism si a clatinat din cap: "Viseaza mai departe, prietene", i-a zis el. "Eu o iau pe drumul asta." Brusc, a cotit de pe drumul principal si a luat-o pe o carare laturalnica, refuzand calea directa catre nibbana.
Fara sa se lase descurajat, Buddha si-a continuat calatoria catre Varanasi, un oras important si un centru de invatare pentru brahmini. Nu a zabovit in oras insa, ci s-a dus direct la Parcul Caprioarelor din suburbia Isipatana, unde stia ca traiesc cei cinci fosti tovarasi ai lui. Cand l-au vazut apropiindu-se, acesti bhikkhusi s-au alarmat. Din cate stiau ei, Gotama, mentorul lor, abandonase viata sfanta si se intorsese la lux si la satisfacerea poftelor proprii. Nu-l mai puteau intampina ca in trecut, cu respectul datorat unui mare ascet. Insa erau oameni buni, care urmat ahimsa, si nu voiau sa-i raneasca sentimentele. Drept care au decis ca Gotama poate sa stea o vreme impreuna cu ei, daca doreste, si sa se odihneasca dupa drumul lun. lnsa cand Gotama s-a apropiat au fost comptet dezarmati. Poate ca si ei au fost izbiti de seninatatea si siguranta de sine pe care le emana, fiindca unul dintre bhikkhusi a alergat in intampinarea lui, luandu-i roba si bolul in vreme ce ceilaliti i-au pregatit un loc unde sa, se aseze, i-au adus apa, un scaunel pentru picioare si un prosop, pentru ca fostul lor conducator sa se poata spala pe picioare. L-au primit cu afectiune, numindu-l "prieten". Lucrul acesta se intampla frecvent. Atitudinea lui Buddha, plina de compasiune si de bunatate, dezamorsa ostiltatea oamenilor, zeilor si animalelor deopotriva.
Buddha a trecut direct la subiect. Nu trebuia ca ei sa-l mai numeasca prieten, le-a explicat el, fiindca vechiul lui eu disparuse, iar acum situatia lui era cu totul alta. Era un Tathgata, titlu curios al carui inteles literal este "Astfel Dus". Egoismul lui fusese stins. Ei nu trebuiata sa-si imagineze ca a abandonase viata sfanta. Dimpotriva. Existau in felul lui de a vorbi o convingere si un caracter impertos pe care tovarasii lui nu le mai intalnisera pana atunci. "Ascultati!", le-a zis el. "Am realizat nepieritoarea stare de nibbana. Va voi invala si pe voi! Va voi preda dhamma!" Daca ascultau invataturile lui si le puneau in practica, puteau deveni si ei arahanti; puteau sa calece pe urmele lui, sa patrunda in adevarul suprem si sa faca din el o realitate in viata lor. Tot ce aveau de facut era sa ii dea ocazia sa le vorbeasca.
Buddha le-a tinut atunci prima predica. Accasta a fost pastrata in texte ca Dhammacakkappavattana-Sutta. Discursul Care a Pus in Miscare Roata Dhamma, fiindca, el a adus Invatatura in lume si a initiat o era noua pentru umanitate, aceasta din urma afland acum modul corect de a trai. Scopul ei nu era sa ofere infonnatii metafizice abstruse, ci sa ii conduca pe cei cinci bhikkhusi la iluminare. Ei puteau deveni arahanti, la fel ca el, dar nu aveau sa-si egaleze niciodata invatatorul, fiindca Buddha ajunsese singur la nibbana, fara ajutorul nimanui. Apoi, meritul lui crescuse atunci cand luase decizia de a predica omenirii, de a deveni un Samma Sambuddha, un Invatator al lluminarii Supreme."
Citeste mai mult

nou

45.00Lei

45.00Lei

Primesti 45 puncte

Important icon msg

Primesti puncte de fidelitate dupa fiecare comanda! 100 puncte de fidelitate reprezinta 1 leu. Foloseste-le la viitoarele achizitii!

In stoc

Descrierea produsului

• Bestseller New York Times
 
A scrie o biografie a lui Buddha este o munca la care putini s-ar incumeta, avand in vedere traditia exclusiv orala a Indiei acelor vremuri si, ca atare, lipsa unor informatii solide, concrete privind viata personajului istoric.
 
Karen Armstrong, o extraordinara exploratoare a istoriei religiilor, si-a propus sa prezinte publicului occidental una dintre cele mai enigmatice personalitati spirituale ale Orientului, apeland la comparatia cu figuri familiare noua - Isus, Socrate, Mahomed - si deslusindu-ne concepte care la prima vedere ni se par derutante si greu de inteles.
 
Pe fundalul cultural al lumii sale, Armstrong imbina istoria, filosofia, mitologia si biografia pentru a crea un portret convingator al unui om a carui iluminare continua sa fie o sursa de inspiratie, o punte peste milenii.
 
Armstrong a infruntat provocari deosebite pentru a scrie despre acest personaj istoric devenit «un model mai degraba decat un individ», pe masura ce personalitatea si particularitatile vietii sale s-au estompat in puterea altruismului sau. - Publishers Weekly
 
Cei care doresc sa se familiarizeze cu modul in care a luat nastere budismul si cu omul care l-a creat vor gasi in aceasta carte un instrument esential. - Kirkus Reviews
 
Pentru multi dintre noi, Buddha este cunoscut doar datorita statuilor care il infatiseaza in pozitia lotus, cu un zambet senin pe fata. Dar ce fel de persoana a fost el, care a fost lumea in care a trait? Ce a facut in cei 80 de ani de viata si de ce semintele pe care le-a plantat s-au transformat intr-una dintre cele mai mari religii din istoria omenirii? Karen Armstrong, renumit istoric al religiilor, ofera raspunsuri la toate aceste intrebari. - Barnes & Noble
 
O carte fascinanta... Este greu de imaginat o introducere mai clara, mai concisa si mai avizata a uneia dintre cele mai influente (si totusi obscure) personalitati spirituale ale lumii. - The Times

Traducere din limba engleza de Carmen Neacsu.

 
Fragment din cartea "Buddha" scrisa de Karen Armstrong:
 
"Cu toate acestea, prima incercare a lui Buddha dc a-si raspandi invatatura a fost un esec total. In drum spre Gaya, a trecut pe langa o cunostinta, Upaka, un jainist, care a remarcat imediat o schimbare la prietenul lui. "O pace atat de mare emana din tine! Si ai o privire atat de agera, a exclamat el. "Esti atat de senin! Infatisarea ta e limpede, ochii iti stralucesc! Cine e Invatatorul tau? Si a cui dhamma o urmezi in prezent?" Prilejul parea perfect. Buddha i-a explicat ca nu are niciun invatator si ca nu apartine niciunei sangha. Deocamdata nu exista nimeni ca el pe lume, fiindca devenise un arahant, un "realizat" care reusise sa atinga iluminarea suprema. "Ce?!", a strigat Upaka neincrezator. "Doar nu vrei sa spui ca esti un Buddha, un Jina, un Victorios Spiritual, acel Sfant pe care il asteptam cu totii?" Ba da, i-a raspuns Buddha. Iesise biruitor in fata tuturor dorintelor lui si putea fi pe buna dreptate numit un Jina. Upaka s-a uitat la el cu scepticism si a clatinat din cap: "Viseaza mai departe, prietene", i-a zis el. "Eu o iau pe drumul asta." Brusc, a cotit de pe drumul principal si a luat-o pe o carare laturalnica, refuzand calea directa catre nibbana.
Fara sa se lase descurajat, Buddha si-a continuat calatoria catre Varanasi, un oras important si un centru de invatare pentru brahmini. Nu a zabovit in oras insa, ci s-a dus direct la Parcul Caprioarelor din suburbia Isipatana, unde stia ca traiesc cei cinci fosti tovarasi ai lui. Cand l-au vazut apropiindu-se, acesti bhikkhusi s-au alarmat. Din cate stiau ei, Gotama, mentorul lor, abandonase viata sfanta si se intorsese la lux si la satisfacerea poftelor proprii. Nu-l mai puteau intampina ca in trecut, cu respectul datorat unui mare ascet. Insa erau oameni buni, care urmat ahimsa, si nu voiau sa-i raneasca sentimentele. Drept care au decis ca Gotama poate sa stea o vreme impreuna cu ei, daca doreste, si sa se odihneasca dupa drumul lun. lnsa cand Gotama s-a apropiat au fost comptet dezarmati. Poate ca si ei au fost izbiti de seninatatea si siguranta de sine pe care le emana, fiindca unul dintre bhikkhusi a alergat in intampinarea lui, luandu-i roba si bolul in vreme ce ceilaliti i-au pregatit un loc unde sa, se aseze, i-au adus apa, un scaunel pentru picioare si un prosop, pentru ca fostul lor conducator sa se poata spala pe picioare. L-au primit cu afectiune, numindu-l "prieten". Lucrul acesta se intampla frecvent. Atitudinea lui Buddha, plina de compasiune si de bunatate, dezamorsa ostiltatea oamenilor, zeilor si animalelor deopotriva.
Buddha a trecut direct la subiect. Nu trebuia ca ei sa-l mai numeasca prieten, le-a explicat el, fiindca vechiul lui eu disparuse, iar acum situatia lui era cu totul alta. Era un Tathgata, titlu curios al carui inteles literal este "Astfel Dus". Egoismul lui fusese stins. Ei nu trebuiata sa-si imagineze ca a abandonase viata sfanta. Dimpotriva. Existau in felul lui de a vorbi o convingere si un caracter impertos pe care tovarasii lui nu le mai intalnisera pana atunci. "Ascultati!", le-a zis el. "Am realizat nepieritoarea stare de nibbana. Va voi invala si pe voi! Va voi preda dhamma!" Daca ascultau invataturile lui si le puneau in practica, puteau deveni si ei arahanti; puteau sa calece pe urmele lui, sa patrunda in adevarul suprem si sa faca din el o realitate in viata lor. Tot ce aveau de facut era sa ii dea ocazia sa le vorbeasca.
Buddha le-a tinut atunci prima predica. Accasta a fost pastrata in texte ca Dhammacakkappavattana-Sutta. Discursul Care a Pus in Miscare Roata Dhamma, fiindca, el a adus Invatatura in lume si a initiat o era noua pentru umanitate, aceasta din urma afland acum modul corect de a trai. Scopul ei nu era sa ofere infonnatii metafizice abstruse, ci sa ii conduca pe cei cinci bhikkhusi la iluminare. Ei puteau deveni arahanti, la fel ca el, dar nu aveau sa-si egaleze niciodata invatatorul, fiindca Buddha ajunsese singur la nibbana, fara ajutorul nimanui. Apoi, meritul lui crescuse atunci cand luase decizia de a predica omenirii, de a deveni un Samma Sambuddha, un Invatator al lluminarii Supreme."
Citeste mai mult

Detaliile produsului

De pe acelasi raft

De acelasi autor

Parerea ta e inspiratie pentru comunitatea Libris!

Istoricul tau de navigare

Acum se comanda

Noi suntem despre carti, si la fel este si

Newsletter-ul nostru.

Aboneaza-te la vestile literare si primesti un cupon de -10% pentru viitoarea ta comanda!

*Reducerea aplicata prin cupon nu se cumuleaza, ci se aplica reducerea cea mai mare.

Ma abonez image one
Ma abonez image one