13 Preludii Op.42
De (autor): Mihail Jora
13 Preludii Op.42(1960) Integrala creatiei pentru pian Volumul 3
Ultimele lucrari pentru pian Mihail Jora le-a scris initial cu scop didactic (cele trei caiete de Poze si Pozne, Preludii, Sonatina). Fantezia, maiestria limbajului muzical, subtilitatea ideilor si originalitatea maturitatii creatoare nu l-au lasat insa pe compozitor sa se ingradeasca in niste tipare restrictive. Artistul inlatura - subconstient - barierele si rezultatul apare altul, la un nivel neasteptat - poate chiar de compozitor - pentru telul propus. Preludiile s-au vrut o initiere in lumea procedeelor tehnicii pianistice si a expresiei muzicale (totul, pe fundalul limbajului muzical contemporan); au devenit un ciclu unitar, cu o constructie iesita din comun, cu o logica desavarsita in varietatea si stranietatea (uneori) a rezolvarilor. Sonatina - la fel - trebuia sa fie o minuscula sonata, scrisa pentru a familiariza un tanar invatacel cu lumea formelor muzicale; a rasarit insa drept o lucrare impunatoare, solida, dificila in limbajul sau si complicata din punct de vedere strict pianistic.
Ultimele lucrari pentru pian Mihail Jora le-a scris initial cu scop didactic (cele trei caiete de Poze si Pozne, Preludii, Sonatina). Fantezia, maiestria limbajului muzical, subtilitatea ideilor si originalitatea maturitatii creatoare nu l-au lasat insa pe compozitor sa se ingradeasca in niste tipare restrictive. Artistul inlatura - subconstient - barierele si rezultatul apare altul, la un nivel neasteptat - poate chiar de compozitor - pentru telul propus. Preludiile s-au vrut o initiere in lumea procedeelor tehnicii pianistice si a expresiei muzicale (totul, pe fundalul limbajului muzical contemporan); au devenit un ciclu unitar, cu o constructie iesita din comun, cu o logica desavarsita in varietatea si stranietatea (uneori) a rezolvarilor. Sonatina - la fel - trebuia sa fie o minuscula sonata, scrisa pentru a familiariza un tanar invatacel cu lumea formelor muzicale; a rasarit insa drept o lucrare impunatoare, solida, dificila in limbajul sau si complicata din punct de vedere strict pianistic.
30.00Lei
30.00Lei
Primesti 30 puncte
Primesti puncte de fidelitate dupa fiecare comanda! 100 puncte de fidelitate reprezinta 1 leu. Foloseste-le la viitoarele achizitii!
In stoc
X
Pentru a putea comanda rapid este nevoie sa introduceti numarul dvs de telefon in formatul 0xxxxxxxxx (10 cifre).Un operator Libris.ro va suna si va cere telefonic restul datelor necesare.
Descrierea produsului
13 Preludii Op.42(1960) Integrala creatiei pentru pian Volumul 3
Ultimele lucrari pentru pian Mihail Jora le-a scris initial cu scop didactic (cele trei caiete de Poze si Pozne, Preludii, Sonatina). Fantezia, maiestria limbajului muzical, subtilitatea ideilor si originalitatea maturitatii creatoare nu l-au lasat insa pe compozitor sa se ingradeasca in niste tipare restrictive. Artistul inlatura - subconstient - barierele si rezultatul apare altul, la un nivel neasteptat - poate chiar de compozitor - pentru telul propus. Preludiile s-au vrut o initiere in lumea procedeelor tehnicii pianistice si a expresiei muzicale (totul, pe fundalul limbajului muzical contemporan); au devenit un ciclu unitar, cu o constructie iesita din comun, cu o logica desavarsita in varietatea si stranietatea (uneori) a rezolvarilor. Sonatina - la fel - trebuia sa fie o minuscula sonata, scrisa pentru a familiariza un tanar invatacel cu lumea formelor muzicale; a rasarit insa drept o lucrare impunatoare, solida, dificila in limbajul sau si complicata din punct de vedere strict pianistic.
Ultimele lucrari pentru pian Mihail Jora le-a scris initial cu scop didactic (cele trei caiete de Poze si Pozne, Preludii, Sonatina). Fantezia, maiestria limbajului muzical, subtilitatea ideilor si originalitatea maturitatii creatoare nu l-au lasat insa pe compozitor sa se ingradeasca in niste tipare restrictive. Artistul inlatura - subconstient - barierele si rezultatul apare altul, la un nivel neasteptat - poate chiar de compozitor - pentru telul propus. Preludiile s-au vrut o initiere in lumea procedeelor tehnicii pianistice si a expresiei muzicale (totul, pe fundalul limbajului muzical contemporan); au devenit un ciclu unitar, cu o constructie iesita din comun, cu o logica desavarsita in varietatea si stranietatea (uneori) a rezolvarilor. Sonatina - la fel - trebuia sa fie o minuscula sonata, scrisa pentru a familiariza un tanar invatacel cu lumea formelor muzicale; a rasarit insa drept o lucrare impunatoare, solida, dificila in limbajul sau si complicata din punct de vedere strict pianistic.
Detaliile produsului
De pe acelasi raft
De acelasi autor
Parerea ta e inspiratie pentru comunitatea Libris!